Over ons team

De geschiedenis van HAN Hydromotive is er eentje die inmiddels al ver terug gaat. In 2009 waren een aantal studenten zo enthousiast na afloop van het project ‘HAN Eco-Marathon’, een schoolproject, dat ze deel wilden nemen aan de Shell Eco-Marathon. Ze zijn het team HAN Hydromotive gestart en hebben zich volledig gestort op deze wedstrijd.

Van 2010 tot en met 2012 is er deelgenomen met ons eerste voertuig, de ‘Arval Inspire I’. Dit voertuig was opgebouwd uit hout. Wegens tijdgebrek en weinig ervaring met waterstof is er in 2010 deelgenomen in de categorie ‘benzine’. De jaren hierna is er deelgenomen in de categorie ’waterstof’. Het beste resultaat met dit voertuig is een behaalde derde plaats op de Shell Eco-marathon 2011 in Lausitz, met een verbruik van 1 : 602 km/l.

Van 2013 tot en met 2015 is er deelgenomen met ons tweede voertuig de ‘Arval Inspire II’. De technieken zijn in de jaren verbeterd waardoor er meer achtergrondstudies gedaan zijn naar het bouwen van een Shell Eco-marathon voertuig. De Arval Inspire II is in 3D ontwikkeld en volledig gebouwd uit composieten. Tijdens de bouw is er rekening gehouden met een aantal doelstellingen die gesteld waren. Een van die doelstellingen was om de Arval Inspire II straatlegaal te maken. Hiermee hebben wij bewezen dat studenten van de HAN een extreem zuinig voertuig kunnen maken voor de Nederlandse wegen. De tweede doelstelling was om de Arval Inspire II geschikt voor twee personen te maken. Het beste resultaat met dit voertuig is een behaalde derde plaats op de Shell Eco-marathon 2014 in Rotterdam, met een verbruik van 1 op 510 km/l.

Vanaf 2016 werd er deelgenomen met ons derde voertuig. De ABN AMRO Lease Accelerator. Met dit voertuig is een verbruik van 1 op 570 km/l gehaald. Door het doorontwikkelen van dit voertuig in de twee jaar hierna had het een nog beter resultaat in huis, maar vanwege technische mankementen is er destijds geen resultaat meer neergezet.

In 2019 was er opnieuw succes: een derde plaats, met een verbruik van 1 op 692 km/l! Dit kwam vooral door het nieuwe voertuig, de HM10. Voor de tiende editie was dit voertuig bewapend met een vernieuwd energie management systeem. Ook had de wagen een compleet nieuwe body en een nieuw chassis. 

Boaz van der Hart

General Manager

 

Mijn naam is Boaz van der Hart, 22 jaar, wonend in Driebergen bij mijn ouders. Op het VWO heb ik voor het E&M profiel gekozen met Wiskunde B en Natuurkunde. Ik vind dus zowel techniek als de financiële aspecten interessant. Ik hoop hiermee later ook een mooie combinatie in te vinden en ik denk dat ik met de studie Automotive een mooie tussenweg heb gevonden.

Ik wilde graag onderdeel uitmaken van het Hydromotive team omdat we als team stuk voor stuk gemotiveerde studenten zijn en graag de handen uit de mouwen willen steken. Ook vind ik het belangrijk dat er aandacht aan waterstofmogelijkheden geschonken wordt aangezien het een groot aandeel in de toekomst van de mobiliteit kan gaan hebben. 

Ik ben blij en trots dat ik de rol als teammanager mag vervullen. Ik vind het fijn om het overzicht te houden binnen een project en waar het kan overal mijn steentje bijdragen. 

Wilco Geutjes

Public Relations & Events

 

Mijn naam is Wilco Geutjes, 19 jaar, Geboren in Weurt hierna ben ik vrij snel verhuisd naar Oosterhout en hier woon ik nog steeds. Als vooropleiding heb ik HAVO met een N&T, N&G profiel gedaan, door dit profiel heb ik een goede basis voor de studie Automotive. Ondanks dat het een technische studie wil ik ook graag de commerciële kant leren en door ontwikkelen.

Ik wilde graag deel uitmaken van het HAN Hydromotive team omdat dit een innovatief en vooruitstrevende raceklasse is waar er door voorgaande teams al een mooie basis is gelegd maar door ons nog veel te verbeteren valt. Het team lijkt me een goede mogelijkheid om jezelf verder te ontwikkelen in de praktische kant van een auto ontwikkelen en bij mij specifiek het belang van de Public Relations in een project als dit. Buiten de kans om te leren is het ook een goede kans om met bedrijven in contact te komen waardoor je beter kunt zien hoe het bedrijfsleven in elkaar zit maar ook een indruk krijgt voor stageplaatsen verderop in de opleiding.

Melissa Timmers

Public Relations & Financial Manager

 

Melissa Timmers

Ik ben Melissa Timmers, 18 jaar, en ik ben geboren in Etten-Leur maar woon inmiddels al 2 jaar in Arnhem op kamers. Voordat ik naar de HAN kwam, heb ik de HAVO afgerond met N&T/ N&G pakket. Het technische zat er dus altijd al wel een beetje in en is ook de reden dat ik heb gekozen voor Automotive. De interesse voor het specialiseren in de ontwikkeling van auto’s zorgt er zeker voor dat de keuze voor Automotive bij mij past.

 

Ik wilde graag meedoen aan het Hydromotive team omdat je met gemotiveerde studenten naar een gezamenlijk doel werkt en zo een hechte band krijgt met je nieuwe team. Ook is het voor jezelf een goede mogelijkheid om je kennis verder te verbreden. En een goed opstapje om met bedrijven in contact te komen. Ik kijk heel erg uit naar dit nieuwe jaar en ik weet zeker dat we ons uiterste best gaan doen om weer een goed resultaat te kunnen behalen!

Lucas Aguirre

Marketing Manager

 

Ik ben Lucas Aguirre, 19 jaar. Geboren en getogen in Alicante, Spanje. Voordat ik met autotechniek begon aan de HAN, zat ik bij de Europesche School in Alicante. 

Ik wilde het commerciëIe team voor Hydromotive volgen omdat ik mijn carrière meer wilde richten op het zakelijke aspect van Automotive. Het is een groot genoegen om als marketing manager deel uit te kunnen maken van het Hydromotive team. Mijn doel is om het woord te verspreiden dat het team mee dan bereid is om deze jaar de competitie te winnen.

Mijn doel voor de toekomst is om deel uit te maken van de commeciële sector van bedrijven met betrekking tot de automobielsector en om de competitie te winnen zou de inzet hoog zetten!

Sander Jensch

Teamleader Body & Chassis

 

Ik ben Sander Jensch, 22 jaar oud en geboren in Heiloo. Ik woon in Arnhem voor mijn studie Automotive aan de Han. Voordat ik Automotive ging studeren heb ik Technische Natuurkunde twee maal geprobeerd en een MBO Werktuigbouwkunde niveau 4 afgerond. Ik heb gekozen voor Automotive, omdat ik van kleins af aan al een passie heb voor vooral de autosport. Mijn favoriete hobby heeft hier dan ook mee te maken. Ik doe namelijk aan karten en dankzij deze studie kan ik mijn hobby’s combineren met werk.

Ik heb gekozen voor Hydromotive vanwege de uitdaging die dit project levert. Bij het subteam body & chassis kan ik mij verder ontwikkelen op het gebied dat ik interessant vind. Verder is het een goede mogelijkheid om projectmatig met een team te leren werken, zoals gedaan wordt bij bedrijven. Al met al is het Hydromotive project een interessante en gezellige mogelijkheid om je kennis in het tweede jaar te vergroten, met als bonus dat het een wedstrijd is tegen andere Europese universiteiten en scholen doormiddel van de Shell Eco-marathon.

Matthijs van Stralen

Engineer Body & Chassis

Ik ben Matthijs van Stralen, 19 jaar en vervul binnen Hydromotive de rol van engineer Body en Chassis. Voorafgaand aan de studie automotive op de HAN heb ik mijn VWO-diploma gehaald.In mijn vrije tijd sleutel ik onder andere aan mijn oldtimer, een Suzuki LJ80 4X4. Dit om het praktische deel van de autotechniek meer onder de knie te krijgen en meer inzicht te krijgen in de complexe systemen die een auto allemaal bevat. Ik heb van jongs af aan al interesse in techniek. Binnen de techniek vindt ik meerdere richtingen interessant, maar auto’s en andere motorvoertuigen springen er toch wel boven uit.

Dit jaar bij het Hydromotive team lijkt het me een leuke mogelijkheid om kennis te kunnen maken met een techniek die in de reguliere lessen weinig tot niet aan bod komt. Toch is het rijden op waterstof een keuze die we steeds meer moeten gaan overwegen omdat het misschien wel de brandstof van de toekomst is. Binnen het Body en Chassis subteam probeer ik samen met mijn collega’s zo veel mogelijk punten aan de huidige auto te verbeteren, zodat de auto nog beter en mooier wordt dan voorgaande jaren. Ik vind het een hele uitdaging om met een relatief nieuwe techniek mee te doen met de Shell Ecomarathon en de resultaten van voorgaande jaren misschien wel te evenaren.

Marta Carretta

Engineer Body & Chassis

Marta Carretta. 21 jaar oud, geboren in Italïe

Ik ben altijd gefascineerd geweest door de processen die achter het ontwerpen en bouwen van nieuwe projecten. Om deze reden, op de middelbare school, besloot ik om te studeren in een school van toegepaste wetenschappen, zodat ik de nodige kennis kon verwerven om voor een vak te studeren dat mij de kans geeft om een carrière in de richting van productontwerp, engineering en management te volgen.

Het is voor mijn een genoegen om deel uit te maken van dit team en meer concreet in het sub-team van carrosserie en chassis. Ik ben er zeker van dat ik dankzij dit project de kans krijg om mijn kennis over de automobielwereld te vergroten en mezelf ook te vergelijken met andere collega's met verschillende ervaring.

Mijn ambitie voor de toekomst is het ontwikkelen van een carrière in product design met een bijzondere oriëntatie op project management. Ik zou graag de mogelijkheid hebben om binnen de automobielindustrie te werken, met name voor projecten voor de ontwikkeling van motoren die gebruik maken van alternatieve energiebronnen.

 

Jesper Keller

Engineer Body & Chassis

 

Ik ben Jesper Keller, 21 jaar en ik woon op het moment in Velp.
Ik heb na het afronden van de HAVO eerst nog een aantal andere opleidingen geprobeerd, en ik ben uiteindelijk hier op mijn plek terecht gekomen. Het was voor mij van jongs af aan al duidelijk dat ik een technische opleiding zou willen doen, en in de automotive krijg je met veel verschillende technieken te maken. Naast mijn studie hou ik van af en toe wat gamen en het opknappen van mijn oldtimer, een BMW E21.

Ik heb gekozen voor het Hydromotive team omdat dit project een uitdaging geeft die je bij reguliere schoolprojecten niet zo snel zal vinden. Wat ik het liefste doe is namenlijk het werken met nieuwe technieken en uitvogelen wat de beste oplossingen zijn. Hier zal geen gebrek aan zijn gedurende dit project.

 

 

Justin Odijk

Teamleader Brakes & Suspension

 

Mijn naam is Justin Odijk. Ik ben 22 jaar oud, kom uit Voorschoten en heb 2 jaar geleden technisch specialist personen auto’s afgerond op het ROC Nijmegen. Ik zal dit jaar de rol van teamleider van het brakes & suspension subteam op mij nemen. 

Al voordat ik aan mijn MBO begon wilde ik al naar de HAN Automotive. Nu ik hier eindelijk ben wil ik ook zoveel mogelijk uit mijn studie halen, vandaar dat ik heb gekozen om deel te nemen aan het hydromotive project. Verder is het ook een fantastische mogelijkheid om met bedrijven in contact te komen en om extra kennis op te doen.

 

Coen Holstvoogd

Engineer Brakes & Suspension

 

Hallo, mijn naam is Coen Holstvoogd (22)

Net als iedereen die  van de middelbare school af komt had ik geen idee wat ik wilde gaan doen. Ik was altijd goed in economie en ben dus commerciele economie gaan studeren. Helaas bleek daar dat als je goed bent in iets het niet meteen wilt zeggen dat je het ook leuk vind! Ik ben gestopt met die studie en ben daarna zonder enige technische achtergrond begonnen aan de opleiding Technish Specialist Personenauto. Tijdens mijn rijlesen dacht ik namelijk opeens: hoe leuk zou het zijn als ik wist hoe ik een auto kan maken?. Tijdens deze opleiding ben ik er achtergekomen hoe leuk en interesant techniek kan zijn! Na 3 jaar heb ik daar mijn diploma gehaald en ben meteen doorgestroomt naar de HAN. Toen ik dacht alles over auto’s te weten ging er hier nog een wereld voor me open. Met techniek is het namelijk zo, hoe meer je weet hoe interesanter het wordt! Daarom ben ik ook bij het Hydromotive team gegaan. Dit is een plek waar je kennis en teamvaardigheden echt worden getest en beter ontwikkeld.

Later als ik groot ben zou ik het liefts bij één van de grote auto fabrikanten willen werken en het hydromotive team geeft mij daarbij wel een extra’tje. Zelfs als dat later op een of andere manier niet lukt zou ik het ook niet erg vinden. Ik doe namelijk iets wat ik opecht leuk vind om te doen en in mijn mening is dat het allerbelangrijkste!

 

Henk-Jan

Engineer Brakes & Suspension

 

Ik ben Henk-Jan Steneker. Ik ben 23 jaar en kom uit Friesland. Ik zit nu in het tweede jaar van de HBO Automotive en woon nu al een jaar in Arnhem. Hiervoor heb ik HAVO en MBO afgerond waarmee ik naar mijn idee een goede basis aan theoretisch als praktisch denkvermogen mee kan brengen.

 

Ik hoop met het HAN Hydromotive team veel te leren over het maken en verbeteren van een racewagen. Ook is het nog extra interessant omdat dit project dus met waterstof is.

We gaan voor een mooi jaar en voor het maximale resultaat!

 

 

Wouter Bastiaansen

Technical Manager & Powertrain

 

Mijn naam is Wouter Bastiaansen, 26 jaar oud en ik kom uit Breda. Ik heb altijd al een passie voor auto’s gehad, en ben daar dus ook al mijn hele leven mee bezig. Hiervoor heb ik de opleiding Technisch Specialist gedaan op het ROC Tilburg. Tijdens deze opleiding heb ik veel technische kennis en praktijkervaring opgedaan. Ik wilde hierna nog doorleren, en heb daarom ook voor de studie Automotive Engineering gekozen. Ik hoop op deze manier van mijn hobby en passie mijn werk te maken. 

Toen ik hoorde van het Hydromotive team was ik meteen enthousiast. Het leek mij een leuke uitdaging en een mooie kans om nieuwe dingen te leren. Ik ben daarom ook erg blij dat ik deel mag uitmaken van dit team, en ik denk dat dit een heel leuk en interessant jaar gaat worden!

 

Ben Spierings

Teamleader Powertrain

Ik ben Ben Spierings, ik ben 21 jaar en zit op kamers in Arnhem. Mijn vooropleiding is atheneum maar mijn voorkeur ging naar hbo en niet Universiteit. Ik ben destijds begonnen op het technasium dus vanaf de middelbare zit de techniek er al goed in, mijn liefde voor auto’s is echter vrij nieuw.

Ik zit in dit team omdat ik graag later oudere auto’s wil verbeteren, en dus eventueel ook met een brandstofcel, het is een uitstekende kans om ervaring op te doen en goed de voor en nadelen te ervaren. Ook is het een kans om werkelijk te ervaren hoe teamwork werkt in plaats van alleen maar van te voren opgezette projecten van school.

 

Mindaugas Nemunis

Engineer Powertrain

Ik ben Mindaugas Nemunis en ik ben 29 jaar oud. Ik ben geboren in Klaipeda, Litouwen.

Eerder heb ik communicatie gestudeerd. De reden waarom ik koos om mijn studie te veranderen naar autotechniek was omdat ik een grote fan ben van de automobielindustrie, waar ik mezelf later ook in zie werken.

Ik koos ervoor om deel te nemen aan het HAN Hydromotive-team omdat ik niet bekend ben met het onderwerp. Ook zal het me uit mijn comfort zone halen en kan ik zo mijn algemene kennis vergroten. Ik wilde ook deelnemen aan een team met gemotiveerde leden, zoals bij HAN Hydromotive.

 

Luc Witbreuk

Engineer Powertrain

 

Mijn naam is Luc Witbreuk, ik ben 20 jaar en woon in Haaksbergen bij mijn ouders, zusje en hond. Ik reis elke dag op en neer naar Arnhem voor mijn studie Automotive aan de Han. Dit jaar ben ik begonnen aan mijn tweede leerjaar. Voordat ik aan de studie Automotive begonnen ben, heb ik het Voortgezet Wetenschappelijk Onderwijs (VWO) gevolgd in Haaksbergen. Mijn hobby’s zijn vooral sporten en gezellig met vrienden een drankje doen. In het weekend werk ik bij de autogarage EPS in Haaksbergen, waar wij camera’s, radio’s, beveiligingssystemen en andere elektrische systemen rondom auto’s inbouwen.

Ik ben bij het Hydromotive-team gekomen, omdat ik mijzelf meer wil uitdagen tijdens mijn studie. Daarnaast wil ik graag in teamverband leren werken en mijn kennis zoveel mogelijk uitbreiden. Ik help dit jaar bij het subteam powertrain om de auto zo efficiënt mogelijk te maken met een zo hoog mogelijk rendement.

 

Rowin Ursinus

Engineer Powertrain

Mijn naam is Rowin Ursinus, ik ben 19 jaar oud. Ik ben geboren in Gouda maar ik woon in Houten. Ik reis dus elke dag van Houten naar Arnhem wat best wel een eindje is. Ik volg nu mijn tweede studie jaar aan de HAN Automotive. Na de basis school ging ik naar het VMBO, daar zei ik altijd: “ik word automonteur!” Maar ik had zulke goede cijfers dat ik toch maar voor mijn HAVO diploma ging Na mijn HAVO ben ik naar de HAN gegaan om engineer te worden. Mijn hobby’s zijn met vrienden afspreken en het restaureren van mijn Mitsubishi Sapporo (1981).

Waarom ik voor het HAN Hydromotive team gekozen heb? Ik vind het leuk om nieuwe dingen te leren en ik denk dat het Hydromotive team hier de ideale plek voor is. Ook vind ik het heel leuk om een project te doen waarmee je met het eindproduct echt een resultaat neer gaat zetten (ik hoop natuurlijk eerste in onze klassen). En ik heb gekozen voor dit team, omdat ik denk dat er in dit team de gemotiveerdste leerlingen van de HAN zitten.

 

Selma van Loon

Commercial Supervisor

 

Ik ben Selma van Loon, 29 jaar en geboren in Nijmegen. Ik werk nu 5,5 jaar op de HAN als docent. Ik heb bedrijfskunde gestudeerd op de universiteit van Nijmegen. Dit jaar begeleid ik voor de derde keer het Hydromotive team. Vanwege mijn achtergrond help ik met name het commerciële sub-team. Hydromotive trekt altijd gemotiveerde studenten aan en dat is een feestje om mee samen te werken. Uiteindelijk wil ik natuurlijk net zo graag winnen als de studenten!

Jaap Janssens

Technical supervisor