Over ons team

De geschiedenis van HAN Hydromotive is er eentje die al ver terug gaat. In 2009 waren een aantal studenten zo enthousiast na afloop van het project ‘HAN Eco-Marathon’, dat ze deel wilden nemen aan de Shell Eco-Marathon. Ze zijn het team HAN Hydromotive gestart en hebben zich volledig gestort op deze wedstrijd.

Van 2010 tot en met 2012 is er deelgenomen met ons eerste voertuig, de ‘Arval Inspire I’. Dit voertuig was opgebouwd uit hout. Wegens tijdgebrek en weinig ervaring met waterstof is er in 2010 deelgenomen in de categorie ‘benzine’. De jaren hierna is er deelgenomen in de categorie ’waterstof’. Het beste resultaat met dit voertuig is een behaalde derde plaats op de Shell Eco-marathon 2011 in Lausitz, met een verbruik van 1 : 602 km/l.

Van 2013 tot en met 2015 is er deelgenomen met ons tweede voertuig de ‘Arval Inspire II’. De technieken zijn in de jaren verbeterd, waardoor er meer achtergrondstudies gedaan zijn naar het bouwen van een Shell Eco-marathon voertuig. De Arval Inspire II is in 3D ontwikkeld en volledig gebouwd uit composieten. Tijdens de bouw is er rekening gehouden met een aantal doelstellingen die gesteld waren. Een van die doelstellingen was om de Arval Inspire II straatlegaal te maken. Hiermee hebben wij bewezen dat studenten van de HAN een extreem zuinig voertuig kunnen maken voor de Nederlandse wegen. De tweede doelstelling was om de Arval Inspire II geschikt voor twee personen te maken. Het beste resultaat met dit voertuig is een behaalde derde plaats op de Shell Eco-marathon 2014 in Rotterdam, met een verbruik van 1 op 510 km/l.

Vanaf 2016 werd er deelgenomen met ons derde voertuig. De ABN AMRO Lease Accelerator. Met dit voertuig is een verbruik van 1 op 570 km/l gehaald. Het doorontwikkelen van dit voertuig in de twee jaar hierna leverde een nog beter resultaat op, maar vanwege technische mankementen is er geen resultaat meer neergezet.

In 2019 was er opnieuw succes: een derde plaats, met een verbruik van 1 op 692 km/l! Dit kwam vooral door het nieuwe voertuig, de HM10. Voor de tiende editie was dit voertuig bewapend met een vernieuwd energie management systeem. Ook had de wagen een compleet nieuwe body en een nieuw chassis. 

Roy Veer

Team manager

 

Mijn naam is Roy Veer, ik ben 21 jaar en wonend in Leersum bij mijn ouders. Op de MAVO heb ik voor de richting techniek gekozen met als extra vak economie, omdat ik niet alleen de techniek leuk vind maar ook de organisatie er omheen vind ik leuk. Na mijn mavo ben ik verder gaan leren op het mbo voor Technisch specialist personen auto’s. Ik heb daar een geweldige tijd gehad, maar wilde toch meer. Daarom heb ik ervoor gekozen om de studie automotive te gaan doen. Ondanks mijn technische achtergrond zal ik toch richting de commerciële kant trekken, omdat ik de techniek in combinatie met managing erg interessesant vind, en mijzelf hier graag verder in wil ontwikkelen.

Ik wilde graag deel uit maken van het Hydromotive team, omdat het mij een geweldige ervaring en uitdaging lijkt om met een groep gemotiveerde studenten een goed resultaat te behalen. Ook vind ik het mooi dat je deel mag nemen aan een project van de toekomst, want het huidige toekomst beeld van vele is toch gericht op waterstof.

Ik ben erg blij dat ik de rol van teammanager mag vervullen, ik vind het namelijk erg leuk om met techniek en management bezig te zijn en met deze rol kan ik mijn beide passies uitoefenen en met iedere functie mijn steentje bijdragen.

Elisa Gerritsen

Public Relations & Events

 

Mijn naam is Elisa Gerritsen, 20 jaar oud en woonachtig in Heelsum. Na succesvol mijn VWO te hebben afgerond met N&G-pakket, wist ik eigenlijk niet wat ik wilde doen. Na een jaar werktuigbouwkunde te hebben gestudeerd, kwam ik erachter dat deze studie te breed georiënteerd was voor mij. Afgaand op mijn interesse in techniek en auto’s, kwam ik uiteindelijk bij de opleiding Automotive terecht, wat absoluut de juiste keuze is.

Meedoen aan het Hydromotive team is een unieke mogelijkheid om mijzelf verder te ontwikkelen op het gebied van projectmatig werken. Ook werk je samen met allemaal gemotiveerde studenten die één gezamenlijk doel hebben: de Shell Eco Marathon winnen! Ik hoop als Public Relations manager veel te leren van de commerciële tak achter de auto-industrie en bij te kunnen dragen aan verduurzaming binnen deze branche.

Giovanni Pels

Public Relations & Financial Manager

 

Ik ben Giovanni Pels, 21 jaar oud, geboren in Zutphen en momenteel woonachtig in Giesbeek. Als vooropleiding heb ik VWO afgerond met een N&T / N&G pakket. Toen ik een vervolgopleiding moest kiezen vond ik de Universiteit toch net iets te theoretisch. Hierdoor ben ik terecht gekomen bij de studie Automotive. De enorme hoeveelheid ontwikkeling en verandering in duurzame technieken in de industrie trekt hierbij zeker mijn aandacht.

Ik wilde graag deelnemen aan het Hydromotive team, omdat ik graag met een groep gemotiveerde studenten iets wil bereiken dat bijdraagt aan de duurzame ontwikkelingen binnen de branche. Bij Hydromotive werken we samen aan hetzelfde doel. Daarnaast vind ik het ontzettend leuk om mezelf te ontwikkelen en anderen te overtuigen van onze missie. Samen met het team hoop ik om dit jaar ons doel ook echt te bereiken en een geweldige resultaat te behalen tijdens de Shell Eco Marathon!

Remco Schut

Marketing Manager

 

Ik ben Remco Schut, 19 jaar. Ik ben geboren en getogen in Gendt, Nederland. Al van jongs af aan ben ik geïnteresseerd in auto’s. De laatste paar jaren is mijn interesse voor de techniek die zich verschuild in een auto vergroot en vandaar dat mijn keuze viel voor Automotive Engineering aan de HAN. Om deze studie te kunnen volgen heb ik, na het behalen van mijn HAVO diploma met een E&M profiel, een tussenjaar genomen. Hier heb ik Wiskunde-B en Natuurkunde als extra vakken op mijn diploma behaald. Ik ben erg blij dat ik deze keuze heb gemaakt.

Ik wilde bij het commerciële team van Hydromotive horen omdat ik graag meer wil leren over de commerciële aspect van automotive branche. Tevens is waterstof interessant alternatief voor fossiele brandstoffen, en ik wil graag een steentje bijdragen aan de ontwikkeling hiervan. Het is een groot genoegen de marketing manager te zijn van dit jaar. Mijn doel is om het woord te verspreiden dat het team meer dan bereid is om dit jaar de competitie te winnen!

Julian van Os

Engineer Body & Chassis

 

Ik ben Julian van Os, 20 jaar en ik ben engineer bij Hydromotive. Ik vervul deze taak binnen het subteam Body & Chassis.

Voordat ik aan de HAN begon met studeren heb ik mijn HAVO-diploma gehaald. Als ik niet aan het studeren ben, sleutel ik aan mijn motor, een Yamaha xj600s uit ’91. Omdat ik van jongs af aan al geïnteresseerd ben in techniek en met mijn handen werk, heb ik besloten om het opknap project van mijn motor te beginnen.

Mee doen aan het Hydromotive project is voor mij de ideale kans om de theorie toe te passen in de praktijk. Tevens geeft dit project een grotere uitdaging dan de reguliere projecten. Dit zorgt voor een hecht team van gemotiveerde studenten zijn. Hiernaast wil ik meer over het technisch tekenen leren en bij het team van Body & Chassis hoop ik dat dan ook te doen. Mijn ambitie is na de studie om werk in het vakgebied Structural design te zoeken in de auto-industrie. Daar ligt mijn passie.

Daan Willemsen

Engineer Body & Chassis

 

Ik ben Daan Willemsen, 20 jaar oud en ik maak dit jaar deel uit van het Body & Chassis subteam. Al van jongs af aan ben ik geïnteresseerd in techniek.  Dat gepaard met mijn liefde voor auto’s zorgde ervoor dat ik Automotive wilde gaan studeren. Toen ik klaar was met mijn VWO ben ik naar de HAN gegaan. De studie Automotive aan de HAN bevalt me erg goed omdat ik vind dat dit de perfecte combinatie is tussen praktijk en theorie.

De reden dat ik voor Hydromotive heb gekozen, is omdat het een mooie uitdaging aanbiedt op het gebied van mijn gekozen subteam. Ik heb namelijk gekozen voor het Body & Chassis subteam, omdat ik dit vakgebied erg interessant vind en ik mij hierin graag wil verder ontwikkelen. Verder is Hydromotive een goede mogelijkheid om projectmatig met een team te leren werken, zoals gedaan wordt bij bedrijven. Dit ook nog eens met een competitieve wending eraan, zorgt ervoor dat ik heel veel zin heb om dit jaar voor de overwinning te strijden!

Jeffrey Coumans

Engineer Body & Chassis

 

Ik ben Jeffrey Coumans, 19 jaar oud, woon in Ede en vervul binnen het Hydromotive Team de rol van engineer Body & Chassis. Voor ik begon aan de opleiding Automotive heb ik HAVO afgerond op de middelbare school.

Ik heb gekozen voor het Hydromotive Team, omdat dit project een grotere uitdaging biedt met mooiere technieken dan een regulier schoolproject. Bij het subteam Body & Chassis kan ik mij verder ontwikkelen op dit gebied waar mijn interesses liggen. Ik help dit jaar met het verbeteren van het body en chassis van de waterstofauto. Ik heb ook een grote passie voor nieuwe complexe technieken en daar zal in dit project geen gebrek aan zijn.

Martijn de Jong

Engineer Brakes & Suspension

 

Hallo, ik ben Martijn De Jong. Ik ben 19 jaar en kom uit Gelderland. Ik zit nu in het tweede jaar van de opleiding HBO Automotive. Hiervoor heb ik VWO Technasium gedaan op CSG Het Streek in Ede. Dit heeft voor mij een goede basis gelegd om aan deze studie te beginnen, want ik heb hier veel praktisch na leren denken.

Ik hoop dat ik dit jaar veel mag leren over de werking van een waterstof auto en nog veel meer. Dit jaar hoop ik veel te kunnen verbeteren en daarmee een goed resultaat te halen.

 

 

Lars Poos

Engineer Brakes & Suspension

 

Hallo, ik ben Lars Poos. Ik ben 20 jaar en ik kom uit Leeuwarden. Ik ben vorig jaar begonnen met de opleiding HBO Automotive aan de HAN. Hiervoor heb ik de opleiding MBO Technisch specialist personenauto’s in Groningen afgerond. Tijdens mijn stageperiodes op het MBO kwam ik er vrij snel achter dat het werk in een autogarage voor mij niet uitdagend genoeg is en dat ik verder wilde. Daarom ben ik naar de opleiding Automotive gegaan.

Ik wilde met dit project meedoen omdat ik denk dat de waterstof een techniek is voor de toekomst. Ik hoop dan ook dat we dit jaar meer over deze techniek leren en de auto verder kunnen verbeteren en een mooi resultaat neer kunnen zetten. Door mijn MBO opleiding heb ik veel praktijk ervaring opgedaan en denk daardoor een mooie toevoeging te zijn aan het team.

 

Tomas Wiendels

Engineer Brakes & Suspension

 

Mijn naam is Tomas Wiendels ik ben 20 jaar oud en kom uit Groessen, een klein plaatsje in de buurt van Arnhem.  Voordat ik aan de HAN ging studeren, heb ik de HAVO afgerond op het Candea College in Duiven. In mijn jongeren jaren heb ik een mooie passie kunnen ontwikkelen voor auto’s en die passie wil ik graag gebruiken om te werken aan mijn carrière. Daarom heb ik gekozen voor de Automotive opleiding aan de HAN in Arnhem.

Door mijn interesse leerde ik de school steeds beter kennen, en hierdoor kwam ik achter dit geweldige project waar ik nu als trots teamlid deel van uit mag maken. Ik kijk er heel erg naar uit om samen met de vijftien andere studenten dit project tot een goed einde te brengen en natuurlijk voor de winst te kunnen strijden.

De uitdagingen die ik zie in dit project: het goed kunnen samenwerken met je team, de geleerde theorie in de praktijk kunnen brengen, het werken met klanten en productiebedrijven en natuurlijk kunnen omgaan met tegenslagen en druk.

 

Daniƫl Adney

Engineer Powertrain

 

Ik ben Daniël Adney, 19 jaar oud en kom uit Amsterdam. Ik heb altijd al een passie voor auto’s en  techniek gehad en ben daarom ook een technische opleiding gaan doen. Voordat ik op de HAN begon heb ik Havo gedaan en een tussenjaar genomen om de wereld te leren kennen. Het lijkt mij erg leuk om een verschil te kunnen maken in landen waar de moderne techniek in voertuigen nog niet zo ontwikkeld is.                                                                                                 
Toen het Hydromotive team werd geïntroduceerd leek het mij erg leuk om daaraan mee te doen. Een jaar lang met een gemotiveerd team aan een auto werken kan alleen maar positief uitpakken. Ik ben erg benieuwd over hoe het jaar eruit komt te zien en hoop dat we een mooi resultaat neer gaan zetten.

 

 

Mark van den Tol

Engineer Powertrain

 

Mijn naam is Mark van den Tol, 21 jaar oud en ik kom uit Putten.

De passie voor de autotechniek was bij mij al op een jonge leeftijd aanwezig, hierdoor ben ik begonnen met de opleiding technisch specialist aan het ROC Aventus in Apeldoorn. Na deze opleiding wilde ik graag meer leren over de innovatie en de engineering in de Automotive branche. Daarom ben ik begonnen aan HBO opleiding aan de HAN Automotive.

Dit schooljaar ben ik gestart met het 2e jaar van mijn studie aan de HAN Automotive. Tijdens mijn vorige opleiding heb ik al kennis op gedaan met waterstof door een hydrogen endurance project, waardoor ik steeds meer interesse kreeg in de waterstof techniek.  Hierdoor heb ik mij aangemeld voor dit project en mag ik met enthousiasme deelnemen aan het sub-team ‘powertrain’

 

Remco Engels

Engineer Powertrain

 

Ik ben Remco Engels, 21 jaar en kom uit Gemert.

Ik ben altijd al bezig geweest met techniek. In mijn vrije tijd ben ik vooral aan het werken aan mijn race simulator of er mee aan het racen. Als ik daar niet te vinden ben, dan ben ik aan het sleutelen of racen met mijn RC-auto’s.

Toen er op het VMBO een nieuw vak Science gekozen kon worden, was ik meteen enthousiast. Na het VMBO heb ik de MBO opleiding Automotive Engineering gevolgd waarin ik de eerste technische uitdagingen kon aangaan. Tijdens deze opleiding kreeg ik ook al de mogelijkheid om mee te doen aan de Shell Eco Marathon. Ik was lid van het powertrain subteam en verantwoordelijk voor de fuel cell.

Waarom ik voor het Hydromotive Team gekozen heb?
De ervaring van het MBO wil ik hier op het HBO kunnen toepassen en waar mogelijk zelfs uitbreiden. Om voor de winst te gaan natuurlijk!!!

 

Hugo Beverdam

Engineer Powertrain

 

Mijn naam is Hugo Beverdam en ik ben 21 jaar oud. Ik ben geboren in de mooi stad Zwolle en woon hier nog steeds met mijn ouders en 2 broers.

Ik heb altijd al een passie gehad voor auto’s, dit is ook waarom ik op het MBO de opleiding technisch specialist heb gevolgd. Deze opleiding heb ik succesvol afgerond. Ik kwam er hier achter dat ik graag meer wilde dan in een garage werken, dus heb ik besloten om verder te gaan studeren op de HAN als Automotive engineer. Toen in het 2e jaar de mogelijkheid kwam om in het waterstofteam te komen, heb ik mij hier meteen voor ingeschreven. Ik ben namelijk altijd al geïnteresseerd geweest in de waterstofauto, maar heb me er nooit echt in kunnen ontwikkelen.

Ik heb er zin in om samen te werken in dit team en hopelijk kunnen we samen een mooie prestatie neerzetten op de Shell Eco-maraton.

 

Duke Swinkels

Engineer Powertrain

 

Mijn naam is Duke Swinkels. Ik ben 20 jaar oud en ben geboren en getogen in Hilversum. Voordat ik op de HAN kwam heb ik de opleiding Technisch Specialist Personenauto’s gedaan op het ROC in Nieuwegein. Ik sleutel sinds dat ik 5 jaar ben al aan de oude Volkswagen bus van mijn vader, dus ben altijd al met auto’s bezig geweest.

Toen ik de presentatie van het HAN Hydromotive team zag was ik meteen verkocht. Ik denk dat waterstof de toekomst is en wil hier graag meer kennis over krijgen. Daarom ben ik ook erg trots dat ik deel van dit team mag uitmaken en ben benieuwd wat dit jaar het team dit jaar gaat bereiken.

 

Wim Windt

Engineer Powertrain

 

Mijn naam is Wim Windt, 21 jaar en ik woon in Deventer. Ik heb eerst MBO technisch specialist afgerond en daarna heb ik gekozen om verder te gaan met het hbo op de Han. Ik wil graag alles uit mijzelf halen en zag dan ook een mooie mogelijkheid om mij aan te melden voor het hydromotive team. Hier hoop ik nog meer te leren over duurzaamheid en de bijbehorende ontwikkelingen. Tijdens het project kom je in contact met verschillende specialisten en bedrijven, daar hoop ik dan ook zoveel mogelijk van op te steken en eventueel contacten aan over te houden voor in de toekomst.

Daarnaast ben je bezig met een gemotiveerde groep en ik hoop er dan ook een mooi en vooral leuk jaar van te maken. Als alles goed gaat en ook doorgaat i.v.m. corona kunnen we hopelijk een mooie prestatie neerzetten. Want ja, hoe vaak krijg je nou de kans om aan de Shell Eco-marathon te mogen deelnemen met een waterstof auto?

 

Selma van Loon

Commercial Supervisor

 

Ik ben Selma van Loon, 30 jaar en geboren in Nijmegen. Ik werk nu 6 jaar op de HAN als docent. Ik heb bedrijfskunde gestudeerd op de universiteit van Nijmegen. Dit jaar begeleid ik voor de vierde keer het Hydromotive team. Vanwege mijn achtergrond help ik met name het commerciële sub-team. Hydromotive trekt altijd gemotiveerde studenten aan en dat is een feestje om mee samen te werken. Uiteindelijk wil ik natuurlijk net zo graag winnen als de studenten!

Jaap Janssens

Technical supervisor

 

Mijn naam is Jaap Janssens, 33 jaar en woon in Huissen. Ben ooit begonnen als student bij HAN Automotive en werk inmiddels 9 jaar als docent. Als docent geef ik vakken als CAD, werktekeningen, eindige elementen, composiet mechanica en sandwichconstructies. Vanuit mijn expertise begeleid ik voornamelijk de technische subteams en dit doe ik met veel plezier. Samen met lesgeven is het één van de leukste onderdelen van mijn werk.  Het is altijd geweldig om te zien hoe de studenten het ervaren als hun ontwerpen en ideeën tot leven komen. Vorig jaar waren we als derde geëindigd maar er was nog veel aan het voertuig te verbeteren. Dit jaar hebben we dus de kans om een nog beter resultaat neer te zetten!